Etablere tværgående Best Practises i digitale projekter

"Proceskoordinatoren" indsamler, koordinerer og formidler en samlet model, der giver effektive og værdiskabende projekter med fælles, overordnede forretningsmål.

Strategisk niveau: Facilitere klare mål

  
  1. Forretningens strategi, mål og succeskriterier opsamles: Hvilke ændringer ønsker vi?
  2. Brugernes behov og ønsker indsamles: Hvad kan vi gøre for brugerne til gengæld for de krav vi stiller med nye applikationer?
  3. Alle kanalers muligheder fastlægges, herunder synergimuligheder og overordnet brugerkoncept

Taktisk niveau: Etablere fælles rammer og værktøjer for projekterne

  
  1. Etablere en fælles projektmodel, der indeholder alle projektets elementer (og ikke blot it-implementeringen i sig selv)
  2. Indsamle, koordinere, videreudvikle og forankre brugen af skabeloner og procedurer/Best Practises

Operationelt niveau: Sparring og koordination i projekterne

  
  1. Assistere og sparre med it-projektlederen om den bedste udnyttelse af den fælles projektmodel
  2. Koordinere ift. andre projekter (mål, brugermodel, ressourcer, it-platform, deploy, ...)

Læs også om

  1. Sikre forretningsværdi og træfsikkerhed i et enkelt projekt
  2. Etablere tværgående Best Practises:
    Metode og skabeloner med fokus på de overordnede forretningsmål og projekt-synergier
  3. Indgå som projektressource i en delopgave